V sklopu projektov ULTRA izšla dva nova učbenika
Ob zaključku projektov ULTRA 3.01 in ULTRA 6.06, v sklopu katerih je 9 članic Univerze v Ljubljani, med njimi tudi UL ALUO, raziskovalo, kaj najbolj motivira študentke in študente ter kaj je ključno, da s predavanj kar največ odnesejo, sta izšla dva prosto dostopna učbenika, Spodbujanje inovativnih učnih okolij pri učenju in poučevanju študentov tehniških fakultet in Nasveti za ureditev učnih okolij UL.
Projekta, ki sta potekala med leti 2022 in 2025, sta imela podobno tematiki. V projektu ULTRA_3.01 »Spodbujanje inovativnih učnih okolij pri učenju in poučevanju študentov tehnike o tematikah zelenega prehoda« so vključevali umetniško izkušnjo in oblikovalsko mišljenje v učenje študentov tehnike. V projektu ULTRA_6.06 »Optimizirano študijsko okolje v Družbi 5.0: Razvoj modela merjenja okoljskih parametrov in njihovih učinkov na udeležence študijskega procesa za podporo prehodu v zeleno in trajnostno akademsko družbo« pa so raziskovali, kako na študente med predavanji vplivajo učilnica, interier učilnice in izvedba predavanj.
V obeh projektih so sodelovali študentke, študenti, pedagoginje in pedagogi naslednjih članic UL: Fakulteta za elektrotehniko (UL FE), Fakulteta za strojništvo (UL FS), Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo (UL FKKT), Naravoslovnotehniška fakulteta (UL NTF), Fakulteta za pomorstvo in promet (UL FPP), Biotehniška fakulteta (UL BF), Pedagoška fakulteta Ljubljana (UL PEF), Filozofska fakulteta (UL FF) in Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO).
Rezultat projektov pa sta med drugim tudi dva nova prosto dostopna učbenika:
- Gregor Geršak, Vesna Geršak in Barbara Predan, ur., Spodbujanje inovativnih učnih okolij pri učenju in poučevanju študentov tehniških fakultet
Učbenik je namenjen visokošolskim učiteljem UL, ki želijo preskusiti nove metode poučevanja, prilagoditi in nadgraditi svoje prakse ter posledično tudi aktivno sodelovati v sodobnem izobraževanju sodobnih generacij inženirjev preko sodobnih oblik poučevanja. Delo je nastalo z raziskovanjem inovativnih učnih pristopov, ki temeljijo na vključevanju umetniške izkušnje in oblikovalskega mišljenja, in njihov vpliv na študente tehnike. >>DOSTOP - Gaber Begeš, Katarina Babnik, Matej Bažec, Žan Brezec et al., Nasveti za ureditev učnih okolij UL
Poglobljena raziskava, predstavljena v učbeniku, obravnava šest ključnih dejavnikov, bistvenih za uspešno izvedbo predavanj: kakovost zraka in temperaturo, nadzor hrupa, ustrezno osvetlitev, premišljeno notranjo opremo, splošno vzdušje ter dobro počutje predavatelja. Raziskovalci so v času projekta dokazali, da vsak od teh elementov prispeva k ustvarjanju pogojev, ki študentom olajšujejo učenje in sodelovanje, predavateljem pa omogočajo učinkovitejše podajanje vsebin. >>DOSTOP
Vabimo k branju in tudi k uporabi predstavljenih inovativnih pristopov!
Projekt ULTRA sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropska unija – NextGenerationEU.